Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä tarjotakseen sinulle räätälöidyn käyttökokemuksen sekä käyttäjäliikenteen seurannan mahdollistamiseksi. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt, kuinka käytämme evästeitä.

TIETOA VAKUUTUKSESTA

Kun annat asuntuauton tai asuntuovaunun vuokralle Housecarin kautta, kuulut automaattisesti Omocomin vakuutuksen piiriin. Tällä sivulla vastaamme yleisimpiin vakuutukseen liittyviin kysymyksiin ja kerromme, minne voit olla yhteydessä onnettomuuden sattuessa.

Jos et löydä vastausta kysymykseesi tällä sivulla, voit olla yhteydessä Omocomiin — He auttavat sinua mielellään!

Sattuiko vahinko?

Jos jonkin tapahtuneen takia haluat tehdä vahinkoilmoituksen, toimi seuraavasti:

  1. Tarvitsetko tiepalvelua? Soita SOS International - tiepalveluun, numeroon +358 34 399 847 ja kerro, että sinulla on vakuutus Omocomin kautta.
  2. Jos teet vahinkoilmoituksen, löydät linkin ilmoitukseen suoraan varauksesi kohdasta “Vakuutukset”. Tämän linkin avulla ajoneuvosi ja varauksen tiedot esitäytetään prosessin nopeuttamiseksi. Kun olet lähettänyt vahinkoilmoituksesi linkin kautta, on vakuutusyhtiön asiakaspalvelu sinuun yhteydessä ja auttaa sinua eteenpäin asiassasi. Jos ajoneuvo on edelleen ajokunnossa, voit luoda vahinkoilmoituksen varauksen päätyttyä.
  3. Jos sinulla on yleisiä kysymyksiä vakuutuksesta, voit soittaa Omocomille numeroon +46 8-520 278 70. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen hello@omocom.insurance.

Huom! Jos sinulla on kysymyksiä vakuutuksesta tai tietystä vakuutusasiasta, ole yhteydessä Omocomiin. Housecarin asiakaspalvelu ei voi vastata vakuutusasioihin koskeviin kysymyksiin.

Mitkä ovat vakuutuksen ehdot?

Alla olevasta linkistä löydät vakuutuksen kaikki ehdot.

Omocomin vakuutusehdot

Omocomin vakuutustuotteen tietoasiakirja

Miten otan vakuutuksen?

Sinun ei tarvitse tehdä mitään! Vakuutus on voimassa automaattisesti, kun varauksesi Housecarin kautta alkaa.

Vakuutus on ns. pakollinen ryhmävakuutus, jolloin se sisältyy vuokraan tai Housecarin kautta tapahtuvaan vuokraukseen. Tällöin vakuutus on voimassa koko vuokrauksen ajan.

Mitä vakuutus kattaa?

Vakuutus kattaa ETA-maissa ja Isossa-Britanniassa tapahtuneet vahingot, katoamiset tai varkaudet.

Onko minulla silti oltava vakuutus?

Kyllä. Omocomin vakuutuksen ehtoihin kuuluu, että sinulla on oltava tavallinen liikennevakuutus.

Miksi minulla pitää silti olla vakuutus?

Omocomin vakuutus kattaa vahingot, joita tavallinen liikennevakuutus ei korvaa, esimerkiksi varkaudet tai vahingot, jotka ovat sattuneet toiselle tai kolmannelle osapuolelle vuokratessa.

Jos vahinko tai varkaus voidaan korvata tavallisella liikennevakuutuksella, Omocom korvaa esimerkiksi omavastuun osuuden. Tällöin se maksetaan ajoneuvon omistajan käyttämälle vakuutusyhtiölle.

Ole yhteydessä Omocomin vahinkotiimiin, jos tarvitset apua. He auttavat sinua mielellään ja selittävät niin, että kaikki osapuolet ymmärtävät asian.

Esimerkkejä korvattavista vahingoista:

  • Liikenneonnettomuus, joka vaurioittaa ajoneuvoa
  • Tahallinen vaurio – joku heittää kiven ajoneuvoa kohti
  • Varkaus – tuntematon henkilö varastaa ja ajaa pois ajoneuvon kanssa
  • Kolhu autossa, joka on tullut autoon peruuttaessa
  • Kivenisku tuulilasissa

Esimerkkejä vahingoista, joita ei korvata:

  • Väärin tankkaus
  • Pienemmät naarmut tai muuten tavalliseen käyttöön liittyvä kuluminen, joka ei vaikuta ajoneuvon käyttöön
  • Kuluminen, ruoste, syöpyminen tai jokin, joka johtuu ajoneuvon puutteellisesta kunnossapidosta

Mikä on Omocom?

Omocom on vakuutuksenvälittäjä, joka räätälöi ja välittää vakuutuksen. Perinteinen vakuutusyhtiö, joka on tässä tapauksessa Dina Försäkringar AB, ottaa riskin. Omocom haluaa edistää olemassa olevien ajoneuvojen, tavaroiden ja asuntojen käyttöä mukauttamalla vakuutuksen siihen tarkoitukseen – jotta useammat uskaltaisivat antaa vuokralle!

Omocomilla on oma korvaustiimi, joka käsittelee vahinkoilmoitukset nopeasti ja sujuvasti.

Jos sinulla on kysymys vakuutuksesta tai sinun tarvitsee ilmoittaa vahingosta, ole silloin yhteydessä Omocomin tiimiin.

Korvaus

Saat korvauksen korjauksen, vastaavan omaisuuden korvauksen tai maksun muodossa.

Maksu suoritetaan Omocomin maksukumppanin Trustlyn kautta – saat rahasi yleensä muutaman minuutin sisällä!

Ota yhteyttä Omocomiin

Voit ottaa yhteyttä Omocomiin seuraavasti:

JÄIKÖ JOKIN MIETITYTTÄMÄÄN?

Katso Usein kysytyt kysymykset tai ota meihin yhteyttä, jos jokin askarruttaa. Katso tuen aukioloajat

Ilmoita mahdollinen varausnumero, kun otat meihin yhteyttä nopeamman palvelun varmistamiseksi.

Lähetä sähköpostia

support@housecar.fi

Usein kysytyt kysymykset

Katso usein kysytyt kysymykset